Self-publishing to nowa grafomania?

– Z punktu widzenia czytelnika self-publishing wcale nie jest zjawiskiem korzystnym – mówił Łukasz Gołębiewski, pisarz, wydawca i analityk rynku książki.
Gdy nastała epoka Internetu, wydawało się, że wielu z różnych przyczyn niepublikowanych przez wydawnictwa autorów znajdzie spełnienie w sieci. Tymczasem większość piszących wciąż uważa książkę papierową za sposób dotarcia do czytelników.
Choć w sensie prawnym każdy może być wydawcą, Łukasz Gołębiewski ocenił, że samodzielne wydawanie własnych utworów odbywa się ze szkodą dla publiczności, a nawet dla wizerunku książki. Agnieszka Sokołowska z serwisu Rozpisani.pl zwracała jednak uwagę, że profesjonalne wydawnictwa nie zawsze odrzucają teksty tylko dlatego, że są dziełami grafomanów.
Goście Dwójki zauważyli też, że choć druk książki jest dziś łatwy i tani, to tylko część skomplikowanego procesu, z którym muszą zderzyć się autorzy korzystający z różnych wersji self-publishingu.
Całość audycji do odsłuchania na stronie Dwójki.
Najczęściej komentowane